• وبلاگ : من و گذشته من
  • يادداشت : خوشبختي
  • نظرات : 9 خصوصي ، 28 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    جواب سوالات شما
    موفقيت در هر كاري از امور زندگي مرهون چند امر است :
    1- توكل , تقوا و اخلاص.
    2- شناحت هدف.
    3- برنامه ريزي درست و سنجيده.
    4- همت و تلاش و پشتكار.
    پا فشاري و استقامت ميخ سزد ار عبرت بشر گردد

    بر سرش هر چه بيشتر كوبي پافشاريش بيشتر گردد


    يكي از دانشمندان بزرگ مشهور به »ابو جعرانه « موفقيت خود را در درس آموزي از حشره اي به نام »جعرانه « مي داند. وي مي گويد: در مسجد جامع دمشق كنار ستوني صاف نشسته بودم . جعرانه (حيواني شبيه سوسك ) را ديدم كه مي خواهد از ستون بالا برود و كنار شعله اي كه بالاي ستون مي سوخت بنشيند. من از اول شب تا صبح كنار آن ستون بودم , حشره هفتصد بار سعي نمود بالا برود ولي هر بار به پايين سقوط مي كرد, زيرا ستون صاف و لغزنده بود از تلاش و همت آن حشره تعجب كردم , برخاستم وضو ساختم و باز گشتم ديدم حشره به بالاي ستون رفته و كنار شعله چراغ پي سوز آرميده است .
    بلي برادر عزيز!
    زكوشش به هر چيز خواهي رسيد

    به هر چيز خواهي كما هي رسيد


    «سكاكي» از دانشمندان بزرگ نيز در سن چهل سالگي به درس خواندن روي آورد, وي چنان كم استعداد بود كه راه حجره اش را گم مي كرد; اما با تلاش توانست به يكي از دانشمندان بزرگ تبديل گردد كه نگارش هاي وي پس از 12 يا 13 قرن هنوز به عنوان متن درسي پا برجاست . اكنون شما بايد:
    اولا, عزم و همت خود را محكم كنيد.
    ثانيا, با مشورت با افراد خبره نحوه درس خواندن خود را اصلاح كنيد, براي اوقات شبانه روز خود برنامه ريزي نماييد, ساعات اوليه صبح را نخوابيد و سعي كنيد در آن ساعات درس بخوانيد, براي خود هم مباحثه انتخاب كنيد و تمامي دروس را بدون استثنا با او مباحثه و گفت و گو كنيد. ثالثا, حتي الامكان در ميان افراد قوي و خوش استعداد كسي را پيدا كنيد كه با شما در درس هايي كه ضعيف هستيد همكاري كند و با برنامه ريزي حساب شده هر هفته يك يا چند جلسه به شما آموزش دهد و اگر مشكل شما در چند درس مختلف باشد مي توانيد در مورد هر كدام يك نفر جداگانه پيدا كنيد كه موجب تضييع وقت زياد يك نفر نشود, به نظر مي رسد انجام اين كار براي شما بسيار اساسي و كارساز است , حتي الامكان بايد بكوشيد دوستاني براي انجام آن پيدا كنيد.
    - براي آگاهي بيشتر ر.ك: رمز پيروزي مردان بزرگ , جعفر سبحاني.