• وبلاگ : من و گذشته من
  • يادداشت : حرف من 1
  • نظرات : 3 خصوصي ، 20 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    با سلام خدمت شما برادر بزرگوار ، وقت شما بخير و نيكي. تشكر از لطف شما و حضور هميشگي و سبزتان در كلبه ام. شرمنده به علت مشغله ي كاري و زندگي كمتر در پيامرسان حضور دارم به بزرگواري خود مرا ببخشيد.
    سلام همراه هميشگي وبا وفا خوبي ؟

    بحث بسيار جالب ودر عين حال سوالي که هميشه مطرح شده وهنوز جوابي که همه را راقانع کنه داده نشده چون هر جوابي که داده ميشه بدنبال خودش سوالات متفاوتي بهمراه خود مياره

    ضمن تاييد جواب دوستان خصوصا فرمايشات برادر عزيزمان اقا سجاد
    منم ميگم که خداوند انسانها را جداي مخلوقات ديگه اش افريده وقدرت تفکر وتصميم گيري داده حال هر تصميمي که در ابتدا براي عمل خود بگيرد آجر زير بنا خواهد شد اگه درست اين آجر را بچيند مطمئنا تا اخر هم همانطور صاف ودرست بالا خواهد رفت اما خدا نکنه که اجر زير بنا تصميم گيري کج بنا شده باشه ديگه تا اخرش اين بنا کج بالا خواهد رفت تا يک جايي که فرو بريزد
    خدا کنه همه ما اين تصميم گيري درست را در تمام مراحل زندگيمان درست وعقلاني داشته باشيم
    موفق باشيد هميشه
    پاسخ

    سلام ممنون از نظرتون


    سلام بهداد ممنونم که کمکم کردييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

    ياد گرفتم ..............

    بيا علي رو ببين

    يا علي

    پاسخ

    سلام خواهش ميکنم

    سلاممممممم ... خيلي کاره خوبيه .اجازه هست منم تقليد کنم؟ دي:
    پاسخ

    سلام هر جور سلاحه

    به نظر من 100% سرنوشت دست خود انسانهاست.

    در مسير زندگي انسانها اتفاقهاي زيادي به وجود مياد ولي اين مسير و خود انسانها ميتونن پر پيچ و خم کنند يا مستقيم انتخاب کنند. سر هر نماز ميگيم ما را به راه راست هدايت کن.تمام اتفاق ها در زندگي يه نشانه است. اگر بتوني درک کني از مسيرت منحرف نميشي وگرنه انقدر اين نشانه ها تکرار ميشه که مسير درست و انتخاب کني.

    من يه روايتم از امام علي شنيدم که به يه ديوار کهنه تکيه داده بود بعد جاشو عوض ميکنه ميگه به خاطر اين که شايد خراب ميشد. تاريخ مرگ انسانه معلوم ولي ما نبايد خودمون در معرضش قرار بديم،چون معلوم نيست چه اتفاقي در انتظارمون باشه؟

    salam

    mozoe jalebi bud.dastetun dard nakone

    khili oghat ma khili talash mikonim ama hich natijei nemigirim-alan in yani maslahat k khoda ragham mizane!!!???ma k nemifahmim

    bazam merc.dar panahe khodesh

    سلام در مورد سوال شما بايد عرض كنم كه:
    در واقع ما دو گونه رزق و روزى داريم: رزقى كه به سراغش مى‏رويم و رزقى كه به سراغمان مى‏آيد.
    رزق طالب كه به سراغ ما مى‏آيد رزقى است كه همواره ما را تعقيب مى‏كند، حتى اگر از آن فرار كنيم ما را رها نمى‏سازد همان طور كه رهايى از چنگال مرگ ممكن نيست.
    اين‏گونه رزق ريشه در قضاى الهى دارد و هيچ‏گونه تغيير و تحولى در آن صورت نمى‏گيرد. اما قسم ديگر روزى، رزق مطلوب است. رزقى كه براى طلب كننده و جستجوگر مقدر شده است. اگر آن را طلب نماييم و شروط و مقدمات لازم وصول به آن را مراعات نماييم چنين رزقى را به دست مى‏آوريم. در اين باره حضرت اميرالمؤمنين على(ع) مى‏فرمايد: طلب نماييد روزى را كه مضمون و مقدر است اما براى طلب كننده آن.
    بعد از طرح اين مقدمه لازم به ذكر است كه روزى طالب و حتمى همان روزى وجود و هستى، عمر، امكانات، محيط، خانواده، استعداد و... انسان‏ها است كه از ناحيه اين قسم روزى، توان و نيروى لازم و دقت و هوشيارى براى تلاش و انجام كار پديد مى‏آيد و در سايه اين امور دَرِ روزى مطلوب و مشروط گشوده مى‏گردد.
    در باب روزى مطلوب هر كس به شكلى بايد دست نياز و در عين حال جديت و تلاش را به سوى رزاق مطلق (حضرت حق) بلند نمايد، حتى طفل شيرخوار كه تلاشش همان گريه و ناله و فرياد اوست كه در پس اين‏گونه افعال به روزى مطلوبش (شير مادر) دست پيدا مى‏كند. اما همين طفل چون رشد كرد و به مقطعى بالاتر رسيد تلاش و جديت او شكلى ديگر پيدا مى‏كند و به صورت تفكر و انديشه و فعل و حركت اعضاء و جوارح نمود مى‏يابد و كميت و كيفيت روزى نيز تغيير مى‏كند.
    نتيجه اين كه: در پى روزى محتوم و طالب و بى‏قيد و شرط، تلاش و انديشه و كار و فعاليت آفريده مى‏شود و به دنبال تلاش و فعاليت و طلب روزى مطلوب و مشروط پديدار مى‏گردد.
    روزى محتوم قابل تغيير و تحول و كاهش و افزايش نيست اما بر اثر چگونگى انجام مقدمات روزى مطلوب و كيفيت تركيب و نحوه ترتيب و چينش آنها مى‏توان روزى مطلوب را كاهش يا افزايش داد.


    السلام علي عبادي المخلَصين

    به روز هستيم با:

    /در محضر آيت الله بهجت رضوان الله/

    / صلوات با اخلاص ودعاي فرج/

    _ سلام.

    _ چطوري رفيق؟ عمر آدما دست خداست ولي اينکه چطور زندگي کنن و سرنوشتشون قبل از مرگ چطوري باشه، دست خودشونه، واسه همينه که ميگن انسان اشرف مخلوقاته، هر کاري که اراده کنه ميتونه انجام بده، به شرطي که بخواد، با حرف نيروانا هم موافقم، با کارما نميشه در افتاد، شاد باشي.

    _ موفق و خوشبخت باش . اين يه دستوره.


    سلام
    به نظر من سرنوشت دست خود آدمه! اگه تلاش کردي مطمئن باش تلاشت بدون جواب نميمونه! اصلا اساس سرنوشت همين کار و تلاش خود آدمه!! پس اگه نتونستيم تو يه کاري موفق بشيم گردن سرنوشت بيچاره نندازيم!! گناه داره بدبخت!! هر کي ميرسه يکي بهش ميزنه و ميره!!اااااااااا! اين که نشد زندگي!!!:ديييييي
    پاسخ

    سلام اينهم يک حرفي هست

    سلام

    جالب بود
    موفق باشيد

    پاسخ

    سلام شما هم همچنين
    سلام بهداد-منم به کارما اعتقاد دارم(باهردست بدي با همون دست ميگيري)و معتقدم اتفاقاتي در زندگيمون ميفته که دست ما نيست ولي درست استفاده کردن ازاين موقعيت به خودمون بستگي داره!ما ميتونيم همه چيزو به نفع خودمون تغيير بديم.
    پاسخ

    سلام اين درسته
    همه دوستان خوب و شيوا توضيح دادند
    اما من درکل هيچ وقت کتاب بينش اسلامي سال سوم دبيرستانم رو فراموش نمي کنم که توش در درست اختيار اينقدر زيبا اين مطلب رو توضيح داده بود که من تو اون سن 17 سالگي به راحتي اين مسئله برام قابل هضم و شيرين بود .
    من تو اون سن اين قدر زيبا اين مسئله رو درک کردم که هيچ روزنه شکي برام نموند

    اين که ما در همه مسائلي که برامون پيش مي ياد اختيار عمل داريم و جالب اين که خدا از قبل مي دونه که مثلا در يه مسئله اي که سر دوراهي قرار گرفتيم ما کدومو انتخاب مي کنيم
    تقدير ما از قبل نوشته شده است
    چون خدا ما انسانها رو خيلي بهتر از خودمون مي شناسه
    پاسخ

    ممنون از نظرتون
    ممنون ميشم اگه منو از نتايج تحقيقتون در اين مورد مطلع کنيد؟
    پاسخ

    سلام چشم
    سلام. خسته نباشيد.
    با اينکه زشته باوجود اينکه حاج آقا توضيحاتي داده اند و دوستان هم حرفا و توضيحاتي دادند که همگي زيبا و مفيد هستند ولي من هم چيزهايي شنيدم شايد کمکتان کند.
    ببينيد خدا از همه چيز مطلع است. در اين شکي نکنيد و حرفي درش نيست.
    اون چيزي که پيش خدا است ، اون آينده ي واقعيه ماست که هيچ کس بهش دسترسي نداره تا خود خدا بخواد.
    حالا چيزي داريم به نام سرنوشت که ماها مي تونيم تغييرش بديم : اين قضيه دقيقا همان راههاييست که خدا جلو پاي ما ميگذارد تا به اون مقصد و روز آخر زندگيمون نزديک بشيم.
    بيشتر توضيح ميدم بايه مثال که شايد زياد هم جالب نباشد ولي قابل فهمه : ببينيد مادري که بچه اي 6 ساله دارد ميرود بالا پشت بامي و از آنجا به بچه اش ميگويد شما هم بيا. ميدانيد که مادر اشراف کامل به بچه اش دارد و ميداند که مثلا او از نردبان مي ترسد و از طناب مي ترسد و بالاخره از پله ميايد بالا ولي راهنماييش نميکند تا اينکه بچه از او درخواست کند به شيوه ي خودش و آنگاه مادر با توجه به خلقياتي که از بچه اش سراغ دارد او را به سمت پله ها راهنمايي مي کند . پس ما با دعا مي توانيم بهترين راهي که خدا خودش صلاح ميدونه را در راه رسيدن به اون سرنوشت اصليمون که خدا تعيين کرده ، پيدا کنيم و بريم.
    بخشيد پر حرفي منو
    موفق و سربلند باشيد.
    پاسخ

    سلام سلامت باشيد منون از نظرت
       1   2      >