• وبلاگ : من و گذشته من
  • يادداشت : زندگي
  • نظرات : 11 خصوصي ، 17 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سوال:مراد از كساني كه در زيارت عاشورا با لفظ اولا ثم الثاني و الثالت كه در زيارت عاشورا است چه كساني هستند ايا منظور از آنها ابوبكر و عمر و عثمان است؟

    نتيجه تحقيق نويسنده وبلاك راه فضيلت:

    دوست گرامي از اين كه سوال خود را با وبلاك راه فضيلت در ميان گذاشتيد از شما سپاسگزاري ميكنم .
    اما در پاسخ در سوال شما بايد عرض كنم كه:اما اينكه منظور از لعن هاي 4 گانه در زيارت عاشورا چيست؟ افشاي اسرار نزد دشمنان و مخالفان و تحريك عواطف مردم عوام دو فاكتور مهمي است كه بايد در ميان مسلمانان به حداقل برسد لذا امامان در دعا و روايات برخي از مختصات شيعه را با كنايه و رمزي بيان مي كردند. اگر ضرورت داشت، خود امام معصوم آن را به صراحت بيان مى‏كرد. از اين كه امام معصوم به آن تصريح نكرده به دست مى‏آوريم كه اين از اسرار آل محمد است و فاش ساختن اسرار آل محمد(ص) گناه نابخشودنى است. خواص ياران آل محمد بر اين اسرار آگاهى دارند، شما مى‏توانيد به يكى از خواص مراجعه كنيد و از اين «سرّ» سر درآوريد. البته به اين توجه داشته باشيم كه محمد و آل محمد مورد ظلم واقع شده‏اند و پيروان محمد و آل محمد از آن ظالمان متنفرند. اين عمل براى آنان يك امر طبيعى است و هيچ‏گونه اشكالى ندارد و اگر ما در خط محمد و آل محمد حركت كنيم، مشمول اين جمله نيستيم و اگر در خط دشمنان محمد و آل محمد باشيم، جزو همان ظالمان هستيم.با توجه به اصل تناسب در عبارت، كساني كه مورد لعن قرار مي گيرند بايد از جهاتي تشابه داشته باشند كه مهمترين آنها غصب خلافت، و آزار رساندن خاندان پيامبر(ص) و به حاشيه راندن اهل بيت(ع) و صحابه پاك مي باشد كه مصاديق در صدر اسلام افرادي مانند معاويه بن ابوسفيان مي باشند و چون به صورت رمز آمده است تفسيرهاي مختلف دارد از جمله : 1- قابيل (قاتل هابيل ) 2- قدار بن سالف (پي كننده ء ناقه ء صالح ) 3- ابن ملجم (قاتل علي (ع « 4- معاويه (پدر يزيد)